SPOLUPRÁCE│JAK JE VIDÍM JÁ A CO MI NA NICH VADÍ

úterý, července 09, 2019

Ahoj krásky,
dnes si odpustím všechny recenze i beauty články a rozepíšu se vám o něčem, co mi poslední dobou "nedá spát". Jak vidíte v názvu, řeč bude o spolupráci. A proč mám potřebu to řešit? Protože mi přijde, že spolupráce v pravém slova smyslu hrozně upadá.

Čím dál častěji se totiž setkávám s tím, že by si dotyční za jeden kus kosmetiky nechali koleno vrtat, alespoň když se zaměřím na spolupráce týkající se beauty světa. Dotyčné ke krému či rtěnce přičichnou, ne zrovna obstojně se s produktem vyfotí, hodí to na Instagram a šup, už se nazývají beauty blogerkami. 

Rozhodně si nemyslím, že jsem nějaká extra třída a že bych měla v emailu nacházet deset nabídek na spolupráce denně, ale když už mi nějaká nabídka přijde, snažím se ji zpracovat jak nejlépe umím. Pokud se tedy zrovna jedná o nabídku, která se mi zamlouvá a připadá mi zajímavá. Rozhodně mi nedělá problém někomu říct ne. Když už se do spolupráce pustím, dám si tu práci a produkt detailně nafotím, fotky upravím, dám na ně logo, musím napsat článek o určité délce a v neposlední řadě si musím dát tu práci s tím výrobek otestovat. Nebo musím, nemusím, ale co mě překvapilo, tak to, že velká většina lidí blogerům věří a mají na konečné spotřebitele patřičný vliv. Nebylo by asi úplně fér o nějaké rtěnce, která stojí za starou belu, psát, kdo ví jak není super, jen proto, abychom se zavděčili firmě, která nám ji zadarmo poslala. Také je jasné, že každému bude sedět něco jiného (sto lidí, sto chutí), takže co se zdá být super, všichni to kupují a já to prostě musím mít taky, mi ve výsledku nemusí sedět. Že jo. V mém okolí jsou blogeři bráni jako ti, kteří skočí úplně po všem, spolupráci nepřiznají a o původu produktu umí jen mlžit. 


Co mě ale mrzí, je to, že firmy koukají na čísla. Jen na čísla. V praxi to vypadá asi takhle:
Na IG vyskočí nějaká holčina, co má přes 5000 sledujících > firma ji osloví, dá nabídku > holčina hned bere, diktuje svoji adresu, očekává balíček > balíček přišel, holka nafotí v rychlosti mobilem, šup s tím na stories nebo do feedu > testování? asi nic moc, recenze na blogu (a to kdo ví jestli, většinou vídám jen fotky a info o produktech na Instagramu) stylem, že je rtěnka růžová a drží > hotovo. Na jednu stranu je mi jasné, že jim jde o to, aby se o dané věci dozvědělo co nejvíce lidí, ale to si někdo nedá tu práci s tím, aby se na kvalitu toho obsahu alespoň letmo podíval?

Tu cestu, jak to chodí, berte prosím s nadhledem, rozhodně neříkám, že to tak funguje všude, ale u většiny "blogerek", u kterých je víc než patrné, že se kosmetice "věnují" jen proto, aby dostávaly balíčky zadarmo, mi toto přijde skoro jako pravidlo. Znám tolik účtů slečen, které dělají krásné fotky, kosmetice rozumí, ale protože nemají třeba ani 3000 sledujících tak si o nějakých větších spolupracích mohou nechat jen zdát. A věřte mi, fakt tím nemyslím sebe. Další smutnou věcí je to, když víte, že jste byli značkou osloveni jako jedni z prvních a po nějaké době se s vámi na této vlně vezou blogeři/influenceři, kterým je úplně jedno jak bude výsledek vypadat, hlavně, že jim balík přišel a mají na sebe zas nějaký čas co patlat. 

A naposled mě zaráží doba testování. Za tu dobu, co mám blogový Instagram a sleduji blogerky o kterých vím, že se značkou HatlaPatla také spolupracují, mám přehled, kdy chodí balíčky s novinkami. Teď je na pováženou, jak poctivě dotyčná produkty otestovala, když vám do dvou dnů na blog vysype obsáhlou recenzi o tom, jak jsou výrobky super apod. Jo, takhle se to dá udělat třeba se rtěnkami nebo makeupem, který byste si na sebe poctivě dávaly třeba celý týden a sledovaly, jakou má výdrž a jiné benefity. Ale u pečující kosmetiky asi těžko za tři dny poznáte, jestli po ni máte pleť výrazně pevnější, hydratovanou nebo jestli vám vymizely první vrásky. Není tedy nic na tom s recenzí "otálet", pokud si na testování dáváte záležet a berete to opravdu poctivě, a pokud s tím má firma problém, pak je asi něco špatně. 

Ale aby se tento článek nenesl jen v negativních duchu. Za dobu, co píšu beauty blog a kosmetice se věnuji, jsem měla možnost spolupracovat s některými značkami, které mají spolupráci skutečně na úrovni a svých testerek a testerů si váží. Nejen, že pravidelně dostáváte balíčky s novinkami dané značky, jste zvané na nejrůznější eventy apod., ale přijde vám třeba i dárek na narozeniny nebo na Vánoce. A hlavně komunikace je úplně špičková! Takových stálých spoluprací pár mám a jsem za ně nesmírně vděčná. 

Co vy a spolupráce? Setkaly jste se i s něčím negativním, co se jich týče?
Mějte se krásně!
Vaše A. 

You Might Also Like

9 komentářů

  1. Já nechápu právě ty recenze během třeba týdne na pečující kosmetiku. Kolikrát mi také přijde balíček, vidím to i u jiných a zatímco já ještě za týden nemám ani nafoceno, jinde už je kompletní recenze, nechápu :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :D Kolikrát si připadám, kdo ví jak nejsem pozadu nebo neschopná, že jiný holky makají jak šroubky, ale když se nad tím zamyslím, tak to asi nebude mnou :D

      Vymazat
  2. Tohle je hodně i u youtuberů, dají jednu fotku nebo jedno stories a tím je spolupráce ukončena. Já být na straně firmy, tak budu s takovým přístupem nespokojená i když podle mě je to těm lidem z firmy jedno, protože oni tu firmu nevlastní a mají jen za úkol být viděni mezi co nejvíce lidmi. Pokud by spolupráci nabízel přímo vlastník firmy, měl by třeba jiné podmínky.
    Často mi přijde, že se tyto internetové hvězdičky vymlouvají na to, že nemají čas, protože musí natáčet videa a mají plno schůzek, na druhou stranu by si měli uvědomit, že je tu plno lidí, co se pohybuje na internetu s větším počtem odběratelů, co k tomu chodí normálně do práce na směny a ve svém volném čase se tomu věnují a dokáží se sebe dát mnohem víc než oni, kde je to jejich jeden z hlavních výdělků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mluvíš mi z duše :) Vídám spoustu lidí, co mají mnohem kvalitnější obsah, i přes to, že chodí do práce nebo se věnují rodině. Kdežto tady ta omladina si div nebere volno ze školy aby se mohli "věnovat" natáčení a spolupracím...Zase, neříkám, že to tak je u všech, ale všímám si toho poměrně často...

      Vymazat
  3. Já to dělám většinou tak, že jakmile mi něco přijde, hned to nafotím, abych měla vše neporušené/plné, ale pak přes měsíc testuji, ať jde o cokoliv, byť jen sprcháč :-) mám stálou práci, takže blogování je spíš koníček a věnuji se mu halvně o víkendu a po práci, takže to nějaký ten čas zabere... zatím nemám žádné špatné zkušenosti, spíš u soutěží, které pořádám, tak s výherkyněmi. Někdy ani nepoděkují nebo ostatní píší, že losuji pod svým profilem, abych si výhru sama vyhrála :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! U těch soutěží mi to taky vadí, kolikrát mi i holky psaly, jestli jsem už jako byla na tý poště s tím balíčkem a že jim jako furt nic nepřišlo. A nějaké děkuji apod., o tom si asi můžu nechat jen zdát. Neříkám, že je to tak u všech, ale většina jen shrábne výhru a Veroniko, ty mi polib prdel..

      Vymazat
  4. Já jsem třeba u dvou blogerek viděla, že dostali na vyzkoušení novou řasenku Chanel. Jediné co udělali, byl unboxing na stories. Žádná fotka ve feedu nebo hodnocení jaká je, nic. Je pravda, že každá má asi přes 70 tisíc sledovatelů a nevím jak to s firmou mají domluvené.... ale to mě trochu zamrzelo a říkám si proč zrovna ony, když ani nejsou beauty blogerky a nic jim to neříká..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky kapitola sama pro sebe :/ Tady jsou vyloženě důležitý ty čísla a ne to, jestli to dotyčné něco říká, nebo ne.. Taky znám pár takových, bohužel..

      Vymazat
  5. Toto je veľmi trefný názor a plne s ním súhlasím! To je aj dôvod, prečo sa teraz mnohým recenziám nedá ani veriť. Keď vidím na troch blogoch recenziu na ten istý produkt, ktorý dostali vrámci spolupráce viem, že ho ani poriadne neotestovali. Ak sa recenzia na rovnaký produkt objaví na nejakom blogu až neskôr, to mi príde už trošku dôveryhodnejšie, pretože už predsa len ubehol nejaký ten čas. No celkovo si drvivú väčšinu spoluprác opísala dosť výstižne...je to o followeroch a číslach :/
    Recenzie-Kozmetiky

    OdpovědětVymazat

VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA

Všechny mé fotografie, videa a celý obsah blogu jsou chráněny autorským právem. Obsah blogu nesmí být bez mého souhlasu žádným způsobem použit nebo kopírován.
Veronika Angelina Coufalová @2012-2017

KONTAKT

Neváhejte mě kontaktovat
veronika-angelina-coufalova@seznam.cz

Veronika Angelina CoufalováVeronika Angelina Coufalová

Pravidelní čtenáři

Press